Trainen voor de Singelloop 2019 #2

Een tijdje geleden beloofde ik dat ik één keer in de twee weken jullie op de hoogte zou houden van mijn avonturen met betrekking tot het trainen voor de Singelloop. Dat er bijna twee maanden over heen zou gaan, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Maar hier is dan eindelijk het vervolg op deel één.

Hoe gaat het met trainen voor de singelloop?

Hoewel ik mezelf had voorgenomen om drie keer per week te gaan trainen, is dat niet gelukt. Wat me wel is gelukt is om op te bouwen naar 5km aan een stuk rennen. Voor sommigen is dit misschien peanuts, maar ik heb na de singelloop van 2018 een half jaar weinig gedaan aan mijn lijf. Buiten het overal naar toe fietsen voor mijn werk. Want voor mijn invalwerk werd ik van hot naar her gestuurd. En ik kan je zeggen dat dit je goed in beweging houd. Ik fietste gemiddeld zo’n vijftig tot tachtig kilometer(!) per week.

rennend meisje

Elke week drie keer hardlopen?

Nadat ik ben ziek geweest, was mijn doel om weer meer dan één keer per week hard te lopen. Maar dat gaat me niet altijd even gemakkelijk af. Hoewel het wel redelijk goed gaat als ik aan het lopen ben. Ik heb laatst een PR gelopen waar ik echt heel blij mee ben namelijk
5 KM in 30 minuten en 15 seconden nèt iets boven mijn doel.

Vorige Singelloop ging het behoorlijk goed

Want zoals je in mijn vorige singelloop trainingsverslag hebt kunnen lezen, is mijn doel om de 10k binnen een uur te lopen. Het liefst in 58 minuten. Maar als het 59.50 wordt ben ik ook niet ontevreden. Als ik maar onder dat uur blijf. Tijdens de vorige Singelloop was mijn  binnenkomst tijd van 1.02 maak ik me er niet al te veel zorgen over. Wist jij dat al over mij?

Ben jij aan het trainen voor een race?

AHOB

Mascha is een vrolijke chaoot die veel houd van lekker eten, plezier maken met vrienden en van kleren! Je kunt minimaal één keer per week (ma) een blogpost verwachten over mij en mijn hobbies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *